Fred&Ed wint concept Bureau 2009
23-03-2009 (09:50) - Bureaus
Het DuoPak hagelslag van Fred&Ed heeft Project 2009 gewonnen, de productintroductiewedstrijd van Telegraaf Media Nederland en Bureau 2009. Voor het lanceren van het Fred&Ed DuoPak op de Nederlandse markt ontvangt Food Sense een communicatieconcept van 100.000 euro, ontwikkeld door Bureau 2009 in samenwerking met de Crossmedia Unit van Telegraaf Media Nederland. Daarnaast levert Telegraaf Media Nederland de media-exposure ter waarde van 1 miljoen euro.
De afgelopen week kregen de beste vier ondernemers die zich voor Project 2009 hadden ingeschreven, de kans om hun project te presenteren aan een vijfkoppige jury bestaande uit Henk Keilman (ondernemer en bekend van ‘Dragon’s Den’), Arco van Nieuwland (oprichter van Exact en Yuki), Bela Stamenkovits (oprichter van Bureau 2009), Frank Volmer (directielid van Telegraaf Media Nederland) en Sjuul Paradijs (hoofdredacteur van De Telegraaf). Het Duopak hagelslag van Fred & Ed won de strijd uiteindelijk van de RescuePhone, een minimobieltje voor mensen in nood, de Basil-fietstassen en de Nationale Apotheek.nl.
Project 2009 startte op 1 januari 2009. Bureau 2009 en Telegraaf Media Nederland riepen in de maand januari ondernemers en bedrijven op om plannen voor productintroducties en -innovaties in te zenden. De beste inzender wordt geholpen bij het lanceren van het merk, product of dienst. Ruim 250 kwalitatief hoogstaande innovatieplannen werden ingestuurd.