Friends for Brands krijgt nieuwe directie

20-10-2022 (11:43) - Bureaus

Na bijna 10 jaar vertrekken de twee ‘founding fathers’ van het Rotterdamse creatieve bureau Friends For Brands: Joey Vermijs en Ward Nicolaas. Dat betekent ook het begin van een nieuw tijdperk, met hun opvolgers Susanne Volder (managing partner) en Natasja Draër (creative director).

Joey en Ward besloten dat het voor hen tijd is om een ander pad in te slaan. Susanne richtte het bedrijf in 2013 samen op met Joey en Ward. Ze hadden als vriendengroep doel het merk- en campagnedenken in te zetten om de impact van organisaties die de wereld mooier maken, te versterken.

Portfolio

In 10 jaar tijd is de vriendenclub uitgegroeid tot een bedrijf met bijna 20 werknemers. In hun klantenportfolio zitten de Gemeente Rotterdam tot de Nationale Politie, van Kumasi Drinks tot het Bijlmer Parktheater en van Refugee Company tot Innocent. Stuk voor stuk organisaties die maatschappelijke impact maken. Vorig jaar werd Friends for Brands onderdeel van Powered By Meaning, een collectief van 25 bedrijven die aan impactvol ondernemerschap doen. Daarnaast is het Rotterdamse bureau ook al een aantal jaar netwerkpartner van de Amsterdamse Impact Hub.

Nieuwe energie

Ward: “Susanne is als bevlogen leider altijd een stuwende kracht geweest in het realiseren van de koers en groei van het bureau. En ook Natasja heeft de afgelopen jaren creatief en strategisch een belangrijke rol gespeeld in de ontwikkeling. Ik heb er het volste vertrouwen in dat zij samen nóg meer impact gaan maken als Friends For Brands 2.0.” Natasja maakte de afgelopen vier jaar deel uit van het management team van Friends For Brands en was eerder creative director bij het HipHopHuis en jongerenbureau YoungWorks.

Focus op inclusiviteit

Ook in deze nieuwe fase gaat Friends For Brands door met het beter maken van grote merken en het groter maken van goede merken. Met daarin een nog scherpere focus op inclusiviteit; de wereld moet beter - voor íedereen. Daarnaast gaat de aandacht in de komende periode naar het werkgeluk van de ‘Friends’ zelf. Susanne: “Friends For Brands bestaat dankzij de ‘friends’ die hier samenwerken. Stuk voor stuk mensen die heel goed zijn in hun vak en er bewust voor kiezen om dit in te zetten voor positieve impact. Als die samen op hun best zijn, is het werk voor onze opdrachtgevers dat ook!”


Media

Marketing

Economisch