Gardeners B-corp gecertificeerd
Al 10 jaar werkt Gardeners vanuit het credo Where good things grow alleen voor merken en mensen met goede intenties voor de wereld. Deze maand is dit officieel bekrachtigd met een B-corp certificering.
Door vanuit positiviteit het goede te laten groeien, maakt Gardeners impact en heeft inmiddels een uitgebreid doing good klantenportfolio van start-up, scale-up tot volwassen merken die een draai willen maken naar doing good.
Door de overweldigende stroom aanvragen van de B-corp certificering heeft het twee jaar geduurd. In de tussentijd heeft Gardeners zich gefocust op groei op alle afdelingen zodat Gardeners in de breedte - als full service bureau - de vragen van klanten kan bedienen. Ook werkte het hard aan het uitbreiden en diverser maken van het portfolio met de toevoeging van een strategie-afdeling die naast het verzorgen van campagnestrategieën, merken ook helpt met hun merk- , impact-, en marketingstrategie en merkidentiteit.
“Hoe graag we het ook willen, niet alles kan tegelijk. De afgelopen jaren hebben we heel gestructureerd gebouwd aan Gardeners. Daarnaast zetten we onze business al jaren in as a force for good, dus was de behoefte ook minder om daar een officieel label aan te hangen. Uiteraard zijn we onwijs blij dat we het nu eindelijk hebben en vertelt het feit dat we er lang op hebben moeten wachten door de vele aanvragen ons ook dat de wereld écht aan het veranderen is. Dat is natuurlijk fantastisch', zegt Maira Evers (managing director Gardeners).
Om klanten te ondersteunen op gebied van impact en dit op onderscheidende wijze uit te dragen in de communicatie, definieert Gardeners in gezamenlijke sessies het impact domein en formuleren krachtige kernboodschappen om thought leadership te claimen. Afgelopen jaar deed Gardeners dit voor een reeks aan merken uit het portfolio, waaronder Natuurhuisje en fairf. Ook voor Gardeners zelf is de impact strategie verder uitgewerkt.