Gospooky opent kantoor in New York en zet eerste stap buiten Europa

16-02-2023 (08:00) - Bureaus

Social tech agency Gospooky opent een afdeling in New York. De sprong over de Atlantische oceaan is voor het bureau een eerste stap in de uitbreiding buiten Europa.

Het New Yorkse debuut is volgens de founders Liam Tjoa en Tim van der Wiel van het bureau een logisch gevolg van jarenlange groei en onderdeel van een plan om Amerikaanse brand clients, waaronder Jeep en Verizon, beter te ondersteunen met innovatieve technologie. Om het proces in goede banen te leiden en de positie van Gospooky in de Verenigde Staten te versterken, is marketing veteraan en voormalig Snap executive Jeff Miller toegetreden tot de Raad van Bestuur.

‘New York was een no-brainer’

Als toevoeging op het huidige internationale team van Gospooky, zal het bureau komend jaar de nadruk leggen op het samenstellen van een Amerikaans team. Het nieuwe team - bestaande uit creatives, producers en strategen - gaat het aanbod van creative concepting, productie en research & development in de VS uitbreiden.

“Na zes succesvolle jaren in Amsterdam maken we met veel enthousiasme de overstap naar de Amerikaanse markt,” aldus Gospooky oprichter Tim van der Wiel. “De keuze voor New York was een no-brainer, aangezien veel van onze opdrachtgevers er zitten. We kunnen niet wachten om in de VS voet aan de grond te zetten en onze visie op social tech toe te passen op de meest innovatieve merken ter wereld.”

Jeff Miller treedt toe tot bestuur

Naast de opening van het kantoor in de VS, treedt ook marketing executive Jeff Miller als eerste Amerikaans bestuurslid toe tot de Raad van Bestuur van Gospooky. De oprichter van award-winning brand studio Arcadia, onderdeel van Snap, leidde in het verleden het Global Creative Strategy team en was eerder Marketing Director bij PepsiCo. Daar was hij verantwoordelijk voor de merkstrategie van Gatorade en Tropicana.

“De afgelopen twintig jaar heb ik over de hele wereld met talloze bureaus gewerkt,” licht Miller toe. “Het ondernemerschap van Tim en Liam heeft mij geïnspireerd. Hun overtuigende visie heeft ervoor gezorgd dat Gospooky pionier op het gebied van social tech is geworden. Ik kijk ernaar uit om als adviseur bij te dragen aan het nieuwe Amerikaanse avontuur van Gospooky.”

Gen Z entrepreneurs

Gen Z entrepreneurs Tim van der Wiel en Liam Tjoa waren nog geen twintig jaar oud toen zij Gospooky in 2016 in Amsterdam oprichtte. Sindsdien heeft het duo content, AR en social advertising strategieën ontwikkeld en uitgevoerd voor toonaangevende merken als JBL, Snap Inc., Unilever, Amazon Prime Video, Dior en KLM. Inmiddels realiseert Gospooky campagnes van wereldniveau en weet het met een sterke combinatie van data, cultuur en creative tech impact te maken.
 


Media

Marketing

Economisch