Greenwheels kiest Blyde voor PR

22-05-2023 (08:59) - Bureaus

 Vanaf deze maand werkt Greenwheels met B Corp pr-bureau Blyde Benelux. Greenwheels is autoriteit op het gebied van autodelen en wil met haar iconische rode en inmiddels ook witte (elektrische) deelauto’s buurten leefbaarder maken en bijdragen aan de duurzame vervoersoplossing van de toekomst. Blyde Benelux – een donkergroen bureau met een activistisch tintje – is hiervoor de perfecte (communicatie-) partner in crime.

Het aantal Greenwheels-deelauto’s is sinds de oprichting van het bedrijf in 1995 gegroeid tot 2.600. Toch zijn minder privéauto’s op de weg en in het straatbeeld de missie van Nederlands grootste carsharing organisatie. Greenwheels wil buurten leefbaarder maken.

“Met één deelauto haal je gemiddeld 11 particuliere auto’s van straat. Dat biedt ruimte voor groen of speelplekken – duurzamer én mooier om naar te kijken dan naar een lading geparkeerde auto’s, toch?” aldus Anja Beverwijk, communicatie & pr Greenwheels.

Naast de leefbaarheid van de openbare ruimte vergroten, draagt Greenwheels haar steentje bij aan de grote mobiliteitsopgave waar Nederland voor staat. Beverwijk: “Autodelen is naast een goed openbaar vervoer netwerk, een belangrijk onderdeel van een duurzame mobiliteitsoplossing en kan de CO2-uitstoot aanzienlijk verminderen. Hiervoor is niet alleen beleid, maar ook een mind-shift van de consument nodig.”* 


Media

Marketing

Economisch