HALAL verwelkomt Braziliaanse regisseur Vellas
HALAL voegt de Braziliaanse regisseur Vellas toe aan hun roster.
Op zijn portfolio staan internationale merken als Coca-Cola, Renault en Ubisoft.
In de afgelopen 10 jaar heeft Vellas meer dan 150 commercials gemaakt en is zijn werk bekroond op festivals waaronder Cannes Lions, D&AD, Clio en Ciclope. Hij wordt wereldwijd vertegenwoordigd door acht productiehuizen.
Pride
Vellas staat niet alleen bekend om zijn werk voor grote merken, maar ook om zijn inzet voor sociale kwesties, zoals female empowerment, LGBTQIA+ rechten en de basisbehoeften van de mens. Gijs Determeijer, Executive Producer en Partner bij HALAL, ontmoette Vellas voor het eerst tijdens zijn rol in de Film Craft Jury bij de Cannes Lions van dit jaar. De jury had de eer om Vellas te bekronen voor zijn Pride film 'Shout' voor Movistar. Deze film is opgenomen met slechts tien rollen 16mm film in twee dagen en liet een onuitwisbare indruk achter met het verhaal over een professionele bokser die uit de kast komt in een machocultuur. Het werd beloond met een Gouden, twee Zilveren en twee Bronzen Craft Lions.
Carrière
Vellas begon zijn carrière in de creatieve sector als art director bij DDB en Ogilvy. Een keerpunt in zijn carrière als regisseur kwam met de release van de film 'Soul,' een project geschoten in zwart-wit vanuit first person perspectief, om de lancering van de Leica M-Monochrom te vieren. De spot ontving 17 prijzen, waaronder vijf Lions. In
datzelfde jaar werd Vellas opgenomen in de New Directors' Showcase van Saatchi & Saatchi.
Vellas valt op door werelden te creëren alsof ze rechtstreeks uit een Hollywood-blockbuster komen. Hij zet videogames om in live-action, zoals in zijn werk voor Tom Clancy’s Ghost Recon Breakpoint voor Ubisoft en The Callisto Protocol voor Striking Distance Studios. HALAL is van plan om met Vellas bijzondere commercials te maken en meer werk in de gaming industrie te produceren.
Een selectie van zijn werk is hier te zien.