HandicapNL kiest voor Buutvrij for life

31-10-2023 (13:19) - Bureaus

“HandicapNL droomt van een Nederland waarin je met handicap echt kunt meedoen. Dat kan op heel veel verschillende manieren. Bijvoorbeeld door festivals toegankelijker te maken. En om mensen met en zonder beperking bij elkaar te brengen aldaar. Dat noemen we “de SamenWereld”'

"We waren erg onder de indruk van de strategie en het concept van Buutvrij for life dat uitgaat van een gedeelde festival-ervaring. Ook de energie dat het team van Buutvrij uitstraalt, sluit goed aan bij de manier waarop wij willen samenwerken. We vonden het fijn dat ze de doelgroep betrokken hebben bij de conceptontwikkeling. Dat geeft ons veel vertrouwen in de realisatie van het concept!”, aldus Danielle Schutgens, directeur HandicapNL.

Pitch

HandicapNL organiseerde de pitch met als doel het contact tussen personen met- en zonder beperkingen op festivals te bevorderen. Het team van Buutvrij for life overtuigde met een strategie en een creatief concept. Oprichter Buutvrij for life, Reuben Alexander: “De festivalwereld heeft iets magisch. Het is een plek waar je nieuwe mensen kunt ontmoeten, avonturen kunt beleven en helemaal jezelf kunt zijn (of verliezen, zo je wilt). Je maakt er herinneringen voor de rest van je leven. Zulke ervaringen gun je iedereen. Helaas is deze wereld een stuk minder toegankelijk dan je op het eerste gezicht zou denken. Dit project gaat ervoor zorgen dat de festivalwereld meer toegankelijk wordt en gaat dus een enorme bijdrage leveren aan een meer inclusieve samenleving. Daar dragen wij graag een steentje aan bij.”

“Tijdens de strategiefase hebben we Eva Eikhout (presentatrice, spreker) aangehaakt. We vinden het bij Buutvrij altijd belangrijk om mensen buiten onze bubbel te betrekken voor validatie en frisse inzichten. Immers: “Niets over ons, zonder ons” (motto van HandicapNL).”

Bedankt voor pitches

“Tijdens de strategiefase hebben we Eva Eikhout (presentatrice, spreker) aangehaakt. We vinden het bij Buutvrij altijd belangrijk om mensen buiten onze bubbel te betrekken voor validatie en frisse inzichten. Immers: “Niets over ons, zonder ons” (motto van HandicapNL).”

Alexander: “De afgelopen jaren hebben we altijd vriendelijk bedankt voor pitches. Dit deden we omdat we met een relatief klein team zijn, pitchen altijd heel veel resources kost en de spelregels niet altijd duidelijk zijn van tevoren. Niet zo duurzaam dus. We besteden onze tijd en liefde liever aan mensen die bewust voor ons durven kiezen. Toen deze aanvraag binnen kwam, werd dit principe uitgedaagd. Want de doelstelling “hoe kunnen we mensen met en zonder beperking in contact met elkaar brengen (op festivals)” is er eentje die ons aan het hart gaat en goed bij onze missie past. We hebben een gemotiveerd team om de wereld elke dag een beetje beter te maken en dat kan op thema’s als duurzaamheid, diversiteit maar ook op inclusiviteit. We werken al met veel plezier voor o.a. Natuur & Milieu en Omroep ZWART dus HandicapNL is een hele mooie aanvulling op ons klant-portfolio.”
 


Media

Marketing

Economisch