Holland & Barrett kiest na pitch voor influencer agency Storyboard
Storyboard agency gaat aan de slag voor Holland & Barrett in zowel Nederland als België. Het bureau krijgt de verantwoordelijkheid over alle influencermarketing activiteiten van de health retailer. Het eerste werk van Storyboard moet nog dit jaar uitkomen.
"Influencer marketing neemt een steeds prominentere plaats in binnen onze marketingmix," verklaart Danique Kuiper, Lead Campaigns & Promo bij Holland & Barrett Benelux. "Daarom hebben we diverse gespecialiseerde bureaus benaderd voor een pitch over de ontwikkeling van een pilotcampagne voor dit najaar. Storyboard heeft ons weten te overtuigen en inspireren met hun frisse kijk op dit vakgebied, hun langetermijnvisie die naadloos aansluit bij onze positionering, en dit alles gebaseerd op gedegen consumentenonderzoek. Gebaseerd op ons vertrouwen in de plannen van Storyboard, hebben we besloten om de pilot direct om te zetten in een langetermijnaanpak voor het komende jaar."
Holland & Barrett is de oudste en grootste health retailer van Europa. Martijn de Kemp, oprichter van Storyboard, benadrukt: "Hoewel consumenten tegenwoordig goed op de hoogte zijn van de voordelen van vitamines, mineralen en andere gezondheidsproducten, blijft gezondheid maatwerk. Ons team was aangenaam verrast door de slimme manieren waarop Holland & Barrett haar 150 jaar aan expertise inzet om klanten zowel online als offline van persoonlijk advies te voorzien." Dit vormt de basis van onze strategie: samen met Holland & Barrett werken aan gezondheidsdoelen, of het nu gaat om sportieve prestaties, schoonheid of mentale doelen in het dagelijks leven. Hierbij zullen we samenwerken met zowel bekende macro-ambassadeurs als opkomende content creators om de owned media-kanalen van Holland & Barrett te verrijken.