Interactief Talent is Fries
25-03-2009 (09:43) - Bureaus
Een fraai initiatief volgens velen: de Dag van het Interactief Talent, dat vorige week bij BNN plaatsvond. Zes teams kregen de kans om hun interactieve concept voor BNN’s Coen&Sander Show naar een hoger niveau te tillen. Ismahen Farah, Linda Hannink en Sarah Oosterveld van de Noordelijke Hogeschool Leeuwarden wonnen met hun concept ‘Steel de show’.
De Dag van het Interactief Talent is een initiatief van de VEA commissie Evolve 2.0 en heeft als doel om talent te werven en te enthousiasmeren voor het communicatievak. Ieder jaar wordt een ’real case’ ter beschikking gesteld om de studenten kennis te laten maken met de praktijk. In die opzet is de competitie geslaagd.
Sarah Oosterveld is zeer enthousiast en vond het al een hele eer dat ze met haar teamgenoten bij de laatste zes hoorde. Maar winnen is natuurlijk helemaal geweldig: ‘De masterclass was erg interessant, we hebben veel geleerd over het maken van een creatief concept.’
Ismahen vult aan: ‘Het is super dat we gewonnen hebben. Ik had dit echt niet verwacht! Het zou helemaal geweldig zijn als BNN ons concept daadwerkelijk gaat uitvoeren.’ Docent Klaas Jan Huizing straalt van trots: ‘Onze studenten hebben opleidingen achter zich gelaten die uitsluitend gericht zijn op interactieve media. Ik vind het heel bijzonder dat deze nuchtere meiden zo’n grote prijs winnen door een goed verhaal neer te zetten met een ijzersterk concept.’
De deelnemende teams werden de gehele dag begeleid door professionals van communicatieadvies- bureaus. Bram Tervoort, creative director bij LEMZ was de trotse begeleider van het winnende team. De begeleiders van de overige teams waren dit jaar: Marnix Tellings Creative Director (LBi OER), Koen Verhagen, Creative Director (.bone), Jelle Kolleman, Creative Director (Red Urban), Dick Buschman, Directeur (Achtung!) en Robrecht Stoekenbroek, Creatief Strateeg (Qi-Ideas). Zonder uitzondering hebben zij deze dag als inspirerend ervaren.
De jury bestond dit jaar uit Floris Hulsmann, NEBOKO/FLOW, Dave Kentie, radio directeur BNN, Chiel de Leeuw, marketing directeur BNN. Sebastiaan van Rijnsoever, directeur Qi-Ideas is de Juryvoorzitter van de Dag van het Interactief Talent. De enthousiaste jury koos unaniem voor het concept van Ismahen, Linda en Sarah.