Jessica Hartley lenceert na 25 jaar eigen pr-studio For the Right Reasons
Vandaag wordt For the Right Reasons gelanceerd, een creatieve PR-studio uit Amsterdam, opgericht door prijswinnend PR-strateeg Jessica Hartleym, die 25 jaar ervaring in de creatieve- en reclamewereld in haar broekzak heeft.
For the Right Reasons specialiseert zich in communicatie en PR met een sterke focus op actuele onderwerpen en projecten met grootse impact. De studio ondersteunt vooruitstrevende ideeën op gebieden zoals design, mensgerichte innovatie, gendergelijkheid en LGBTQI+ platformen en meer. “We zijn er voor de creatievelingen in reclame, technologie, mode, design, muziek en sport, wereldwijd”, zegt Hartley.
Strategische storytelling
Hartley omschrijft haar aanpak als ‘strategische storytelling’, waarbij ze nauw samenwerkt met klanten en partners om overtuigende pitches en verhalen neer te zetten. Ze houdt van projecten met een hoger doel, waarbij ideeën met een authentieke insteek en zuivere intenties centraal staan. For the Right Reasons focust op duurzame relaties voor de lange termijn, en fungeert niet alleen als PR-service, maar ook als kritisch filter en betrouwbaar curator.
Jessica Hartley: "For the Right Reasons maakt zich hard voor zuivere bedoelingen en ethische keuzes. Het draait niet alleen om het uiteindelijke doel, maar ook om hoe dit doel wordt bereikt - door het stellen van de juiste vragen, en het bevragen van de standaard antwoorden en gevestigde aanpak”.
Het nieuwe agency kan dankzij haar internationaal team wereldwijd impact creëren. Zo levert het campagnes in Europa, het Verenigd Koninkrijk, de Verenigde Staten en APAC. In de afgelopen drie jaar heeft Hartley’s incognito PR-studio een aanzienlijk aantal projecten en klanten opgebouwd, door samen te werken met merken zoals groeiende sportkledingmerk On, G-Star RAW en pioniers uit de commercieel creatieve wereld, waaronder Accenture Song Hamburg, Anomaly, DDB Berlin, HALAL, Soursop, Heimat Berlin, Sizzer, SuperHeroes en VML.
Een van Hartleys grote projecten van 2023 is de 'Mammoth Meatball'. Deze PR campagne zorgde wereldwijd voor discussies over duurzaam voedsel en behoorde tot één van de meest besproken campagnes van 2023. In een samenwerking met bureau Wunderman Thompson Benelux (nu VML), maakte foodtech-pioniers Vow een gehaktbal van het DNA van uitgestorven dieren, waarmee ze kweekvlees onder de aandacht brachten.
Het doel van haar bureau is om progressieve en innovatieve ideeën te versterken en groter te maken, bijvoorbeeld door projecten zoals 'Degree Inclusive' (de eerste deodorant voor mensen met een handicap), en het lanceren van Jong&Out, het eerste LGBTQIA social media platform voor homojongeren ter wereld met Studio Worrom, en het belichten van de controversiële strijd van de atlete Caster Semenya, om deel te mogen nemen aan de olympische spelen in de campagne’ Born this Way’.