JWT viermaal op de eerste shortlists Cannes

22-06-2015 (08:25) - Bureaus

Cannes is van start gegaan! Het eerste Nederlandse werk is op de shortlists gespot. En wel zesmaal bij Direct en een evenveel keer in de categorie Promo & Activation. 
 
Bij Direct is JWT Amsterdam groot kanshebber. Het bureau is maar liefst driemaal genomineerd met ‘Taste the translation’ voor Elan. Ook de vierde case op de shortlist - Give Holland a break (Kitkat/Nestlé) is van JWT.
 
Andere Direct-campagnes met kans op een Leeuw zijn ‘A kiss is a stamp’ (PostNL/Joe Public) en KLM’s ‘Happy to Help’ (DDB & Tribal Worldwide Amsterdam).
 
De PostNL-campagne uit de koker van Joe Public is ook tweemaal terug te vinden op de shortlist Promo & Activation. DDB & Tribal Worldwide Amsterdam’s 'The Airplane Apartment’ voor KLM maakt ook kans, net als – daar is ie weer - JWT Amsterdams ‘Give Holland a break’ voor Nestlé’s Kitkat en ‘Chasing horizons’ voor Citizen door  Wieden+Kennedy Amsterdam.
 
In de categorieën Press, Mobile en Innovations Lions is het helaas Pindakaas voor onze Oranje Trots: daar speelt Nederland geen rol met 0 nominaties.
 
Overigens won DDB & Tribal Amsterdam vrijdagavond al Zilver bij de allereerste Lions Health ooit, dankzij de Menzis-campagne ‘Mens, wat ben je mooi’ in de categorie Health & Wellness. Voor de rest hadden Nederlandse bureaus er dit jaar nog weinig te zoeken, misschien volgend jaar?
 

 


Media

Marketing

Economisch