Kinetic en blowUP media onderzoeken Out of Home-omgeving

22-12-2015 (10:52) - Bureaus

Mediabureau Kinetic Nederland heeft in samenwerking met de buitenreclame exploitant blowUP media innovatieve stappen gezet op het gebied van de meetbaarheid van Out of Home media. 
 
blowUP Media is exploitant van kwalitatieve, grootformaat digitale schermen, state-of-the-art geveldoeken en Giant posters. Met verschillende technieken en methoden heeft Kinetic inzichten verzameld over één van de belangrijkste locaties van blowUP Media: The Wow in Rotterdam. 
 
Dit digitale scherm ligt recht tegenover het Centraal Station van Rotterdam en genereert met deze ligging veel bereik. Maar de grootte van het ‘ruwe’ bereik en de bijbehorende waarde van de advertentie slots – per week, dag, uur – waren moeilijk te bepalen. 

onderzoekstraject 
Daarnaast bracht de profilering van het scherm nog andere uitdagingen met zich mee. Kinetic heeft daarom een onderzoekstraject opgestart waarbij diverse innovatieve onderzoeksmethoden zijn gebruikt om hier meer informatie over te vergaren. 
 
Kinetic en blowUP Media zijn de eerste partijen die een combinatie van diverse nieuwe technieken hebben gebruikt om het medium Out of Home nog beter meetbaar te maken, wat heeft geresulteerd in relevante inzichten. In de volgende alinea’s worden de diverse methodes en uitkomsten besproken. 
 
meetmethode
Om het bereik te meten van de locatie is er een wifi grabber geïnstalleerd boven de Wow die gericht is op het plein voor Rotterdam CS. 
 
De wifi grabber zendt een wifi- signaal uit en ‘vangt’ daarmee de mobiele devices die voorbijkomen binnen een vooraf bepaalde straal van rondom het scherm. 
 
Hiermee wordt op een betrouwbare manier inzicht gegeven in het bereik van de Wow. De data werd geverifieerd door middel van handmatige tellingen met behulp van een webcamera, waaruit bleek dat op een vijf minuten basis de wifi grabber in staat was een constant percentage van de daadwerkelijke voorbijgangers op te pikken. 

 


Media

Marketing

Economisch