KLM en DDB weer op Cannes-shortlists

22-06-2015 (11:23) - Bureaus

Vandaag heeft de organisatie van de Cannes Lions weer nieuwe shortlists naar buiten gebracht. Nederlandse bureaus dingen mee in de categorieën Media, PR, Outdoor en Creative Effectiveness.
 
De KLM ‘Happy to Help’-campagne bedacht en ontwikkeld door DDB & Tribal Worldwide lijkt hoge ogen te gaan gooien aan de Zuid-Franse kust. Tweemaal komt de campagne voor op de Media-shortlist. Eerder werd al bekend dat de KLM-case kans maakt op een Direct Lion.
 
Starcom en Heineken staan op de Media-lijst met zowel de ‘#championthematch’ als de ‘@Heinekenwherenext’-campagne. Verder zijn ook Wieden+Kennedy Amsterdam (met werk voor de Russische vliegmaatschappij S7 Airlines) en Roorda (donorcampagne Ministerie van Volksgezondheid) in de race.
 
In de categorie Creative Effectiveness een oude bekende: Ogilvy & Mather Amsterdam (samen met Wefilm) en de DELA-campagne. Twee jaar terug was de DELA-campagne een van de grootste Leeuwenmagneten voor ons land. Wie weet doet men dat in 2015 nog eens dunnetjes over!
 
Bij PR mogen Joe Public (‘A kiss is a stamp’/PostNL) en nog een keertje DDB & Tribal Worldwide Amsterdam met ‘Happy to help’ (KLM) gaan hopen op een Leeuw. In de categorie Outdoor is Wieden+Kennedy Amsterdam het enige Nederlandse bureau met een ijzer in het vuur. Ook in deze categorie met het werk voor S7 Airlines. 

Media

Marketing

Economisch