Lemon Scented Tea wint internationale pitch Hamburg Commercial Bank

01-09-2023 (16:12) - Bureaus

Na een internationaal pitchtraject met Europese netwerkbureaus, is creatief bureau Lemon Scented Tea als creatieve partner gekozen van Hamburg Commercial Bank.

Het bureau wordt verantwoordelijk voor de volledige rebranding van de bank waaronder reclame, design, recruitment en het bouwen van het employer branding verhaal.

De Hamburg Commercial Bank is de afgelopen drie jaar benoemd tot beste bank in ‘overall performance’ volgens ‘The Banker’, een belangrijke en wereldwijde financiële bron. Na een recentelijke bedrijfstransitie is de bank nu klaar voor een nieuwe fase, waarvoor een pitch is uitgeschreven. Lemon Scented Tea is gekozen als creatieve growth partner voor de komende jaren.

Claudia Lemlihi, Marketing Director Hamburg Commercial Bank:‘This year we made the change from courage to clear. Our new strategy comes from our ambition to help our clients grow. We offer clarity as a service. With Lemon Scented Tea we have created our new brand truth “Clarity is capital”. A bold approach with copy that stays humble, but has the strength and confidence a bank should carry.’

Het eerste werk uit deze nieuwe samenwerking lanceerde eerder deze zomer. Een recruitmentcampagne voor vacatures en traineeships waarin Hamburg Commercial Bank samenwerkte met kunstenaar en straatfotograaf Bas Losekoot om echte mensen in het Hamburg Financial district vast te leggen.

Tim ten Dam, Creative Director bij Lemon Scented Tea: ’Van begin af aan wisten we bij Hamburg Commercial Bank dat we een fotograaf nodig hadden die mensen kon vast leggen zoals alleen Bas dat kan. Zijn fotografie belichaamt de duidelijkheid die de bank zo belangrijk vindt. De campagne is gericht op mensen die klaar zijn met traditionele banken en terug willen naar diezelfde duidelijkheid en echtheid. Het resultaat van Bas is een beeld van echte zakenmannen en vrouwen die ‘moments of clarity’ hebben.'

2024 en verder

De recruitment campagne is nog maar het begin van de samenwerking tussen HCOB en Lemon Scented Tea. De ambitie is om de bank creatief te helpen groeien. Van employee engagement tot internationale klanten en slimme innovaties om toekomstige klanten te inspireren.

 


Media

Marketing

Economisch