Lemon Scented Tea wint Pisang Ambon pitch

14-04-2023 (10:30) - Bureaus

Pisang Ambon, een merk van de the Lucas Bols Company, verfrist de merkpositionering. En kiest Lemon Scented Tea als creatieve partner.

Pisang Ambon bestaat sinds 1948, werd in de jaren tachtig enorm populair, wat in de jaren '00 een piek bereikte. De groeiende populariteit van fruit-based liqueurs, en het aantrekken van een nieuwe doelgroep, zijn de grootste opportuniteiten voor het merk om marktaandeel te winnen.

Strategische reset

Juliette Menne, Director Regional Liqueurs & Spirits bij the Lucas Bols Company: “In aanloop naar het 75-jarig bestaan van Pisang Ambon, willen we een consistent merk-DNA creëren met een duidelijker emotioneel voordeel dat ook relevant is voor een nieuwe doelgroep. Met de focus op cocktails, van easy mixes tot mixologist cocktails, in de horeca, en natuurlijk: thuis.”

De eerste stap daarin is het aanspreken van een nieuwe doelgroep. De onconventionelen. Die goed passen bij het merk en de varieteit aan cocktails die je kunt maken met de orginele bananenlikeur Pisang Ambon.

Zoete herinnering

Creatief directeur Jan Bosch Lemon Scented Tea: ‘Pisang Ambon is naast een geweldig merk waar je creatief alle kanten mee op kan, een zoete herinnering aan vroeger. Maar wie het nog kent, waant zich ook gelijk oud(er). Aan ons de taak om het merk van herinnering naar hip te tillen. De smaak en kleur vormen nog steeds het hart van het merk, maar er zijn echt goede cocktails bijgekomen. We hebben de pitch gewonnen op verhaal, emotie en culture.'

Internationale full journey reis

De nieuwe positionering en merkcampagne wordt ingezet voor de internationale markt, met in de eerste fase focus op Benelux. Medio mei is het terug te zien van online, outdoor, POS, social, events tot in de horeca.
 


Media

Marketing

Economisch