Lemz en IKEA: met aandacht alles mooier
10-08-2015 (07:11) - Bureaus
7.10 uur - De afgelopen week is de nieuwe IKEA catalogus 2016 met ‘s werelds grootste drukwerkoplage onthuld. De begeleidende campagne komt uit de koker van Lemz.
De nieuwe merkpositionering vormt een hernieuwde kennismaking met het woonwarenhuis. In de bijbehorende campagne wordt het verhaal achter IKEA verteld vanuit het perspectief van de designers. De nieuwe positionering komt terug in alle kanalen van het woonwarenhuis, van televisie en IKEA.nl tot social media en in de winkels.
In de IKEA Catalogus 2016 staat ‘Aandacht maakt alles mooier’ centraal. Aandacht voor elkaar, voor je kinderen, voor je interieur, voor je eten en voor de wereld om je heen.
De IKEA catalogus app vormt ook dit jaar weer het digitale verlengstuk van de gedrukte versie. Met de augmented reality functie kan je 400 producten uit de IKEA catalogus direct je woonkamer intoveren. De nieuwe ‘Walk in the room’ functie stelt gebruikers in staat om een virtueel 360-graden kijkje te nemen in een aantal roomsets (keukens).
De catalogus valt vanaf vandaag bij miljoenen huishoudens op de mat.