Liebe Leute, en Lowres Creative Studio winnen Citydressing pitch

30-10-2023 (12:04) - Bureaus

De pitch voor de Citydressing van Amsterdam voor het 750-jarige bestaan van de stad in 2025, leverde 70 aanmeldingen van diverse bureaus op. Vandaag is bekend geworden dat de opdracht is toegekend aan het duo Liebe Leute en Lowres Creative Studio.

Samen hebben zij de ‘750 Slinger’ ontwikkeld, een feestelijke, kleurrijke slinger die op, aan, of over alles kan worden opgehangen door eenieder die de stad in het jubileumjaar wil vieren.

Pitch

Op 27 oktober 2025 bestaat Amsterdam 750 jaar. Dit viert de stad groots. Amsterdam&partners heeft hiervoor een pitch uitgeschreven voor onder andere de feestelijke stadsaankleding van dit jubileum, dat precies een jaar eerder van start gaat. Amsterdams creatief talent kon zich aanmelden met een aansprekend ontwerp dat het hele jaar lang eruit springt, maar ook eenvoudig en ultrabreed toepasbaar is, en aansluit op het bestaande hoofdlogo van het jubileum. Liebe Leute, en Lowres Creative Studio hebben met hun ‘750 Slinger’ de pitch gewonnen.

Claudia Pupping, Founder Liebe Leute,: “Als Amsterdammer is dit natuurlijk een droomopdracht. Ik geniet al mijn hele leven, samen met mijn gezin van deze stad, en dat we nu op deze manier iets terug kunnen doen dat zo zichtbaar is, is echt te gek. Ik hoop dat we met ons ontwerp veel Amsterdammers tijdens het jubileumjaar vrolijk maken."

"Ons ontwerp kenmerkt zich door een bepaalde eenvoud en kleur," voegt Jop Quirindongo van Lowres Creative Studio toe. "De 750 Slinger bestaat uit twee designelementen en een kleurverloop dat continu kan worden verlegd. Op die manier blijft het toch iedere keer weer verrassend en een jaar lang boeiend. De feedback van de gemeente op onze pitch was: ‘Kleurrijk, feestelijk en eenvoudig toepasbaar. Iedereen snapt de 750 Slinger. Dit is wat we wilden."

 De 750 Slinger staat voor een diverse stad, verbinding en uiteraard feest. Deze slinger is vanaf oktober 2024 het hele jubileumjaar te zien op vlaggen en banieren verspreid door heel Amsterdam. Het ontwerp is beschikbaar voor eenieder die het wil gebruiken voor feestelijke aankleding of om Amsterdam 750 zichtbaar te maken op evenementen en bijeenkomsten. Ook ondernemers kunnen ermee aan de slag om hun producten te versieren of merchandise te ontwikkelen. De voorwaarde is dat een deel van de winst wordt gedoneerd aan een goed doel in Amsterdam. Vanaf januari is er een online toolkit beschikbaar via amsterdam750.nl.
 


Media

Marketing

Economisch