Longlisten SAN ABC Accenten 2021 bekend

20-03-2022 (12:31) - Bureaus

De Longlisten voor de ABC Groot Accenten 2021 zijn bekend. De ABC jury bestaande uit redacteuren van de Adformatie, FONK en MarketingTribune, bestuursleden van de bvA (Bond van Adverteerders) en bestuursleden van de SAN, aangevuld met twee externe deskundigen, heeft de volkgende kandidaten geselecteerd:
 
 
Longlisten Accenten 2021 (alfabetisch)
 
Adverteerder van het jaar
Bureau van het jaar
Consistent Accent
AJAX
Alfred
Bol.com
Albert Heijn
DDB
Calvé
Aldi
Dentsu|ACHTUNG
HAK
Bol.com
DEPT
Hornbach
De Vegetarische Slager
Gospooky
Jumbo
G-Star
Herc
Ohra
Hornbach
Joe Public Take-Away Advertising
Plus
Jumbo
Persuade
Skoda
Kruidvat
Selmore
Toto
Plus
TBWA\NEBOKO
Zeeman
 
 De ABC jury staat onder leiding van de onafhankelijke juryvoorzitter Barbera Wolfensberger (foto), Directeur-Generaal Cultuur en Media bij het Ministerie van OCW.
 
Naar aanleiding van deze nominaties wordt aan de genomineerden gevraagd een white paper te maken waarmee om de jury te  overtuigen hen op de Shortlist te plaatsen. De 3 genomineerden per categorie worden verzocht een presentatie te houden voor de ABC jury op dinsdag 10 mei 2021 tussen 12.30 en 21.00 uur bij PwC in Amsterdam.
 

Jury ABC Accenten 2021

Onafhankelijke voorzitter:      Barbera Wolfensberger, Directeur-Generaal Cultuur en Media bij het                                                  Ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap (OCW)
BvA bestuur:                          Erik van Engelen (Wildlands) , Nicole Freid (HAK)
Externe deskundigen:            Julian Stevense ( Brandgurus/Nyenrode), Ronald Voorn
                                              (Hogeschool Utrecht en Universiteit Twente)
Vakmedia:                              Sjaak Hoogkamer (MarketingTribune), Nicolette Hulsebos (FONK),
                                               Susanne van Nierop (Adformatie)
SAN bestuur:                          Léontine Admiraal (PwC), Caroline van Turennout (Zeeman),
                                               Ron Schneider (EY). 

Media

Marketing

Economisch