L’Oréal Groupe kiest Scooperz als influencer agency voor de Benelux
L’Oréal Groupe, wereldwijd marktleider in beauty, heeft een meerjarige samenwerking aangekondigd met influencer en social agency Scooperz, met als doel alle influencer marketingactiviteiten voor de L’Oréal merken te centraliseren in de Benelux.
Na een selectieprocedure heeft L’Oréal Groupe een pitch uitgezet met het ultieme doel om alle influencer marketing activiteiten in de Benelux te centraliseren. Van de 15 deelnemende agencies is Scooperz gekozen als winnaar voor de opdracht. Scooperz zal vanaf april 2023 verantwoordelijk zijn voor het opzetten en uitvoeren van alle influencer activiteiten voor L’Oréal in de Benelux.
Strategische beslissing
De keuze voor Scooperz als centrale influencer agency is een strategische beslissing van L’Oréal Groupe. Als marktleider in beauty en influencer marketing heeft L’Oréal een relatie met honderden influencers in de Benelux. Om deze positie te versterken is het centraliseren van alle influencer marketingactiviteiten bij één partner wenselijk.
Marc Duquesnoy, CDMO Benelux bij L’Oréal Groupe: “I am happy to welcome Scooperz as the main strategic partner for L’Oréal for our brands’ advocacy activations. We are embarking on an exciting journey in order to create the beauty that moves the world. “
Elisabeth Marécaux, Head of Advocacy Benelux bij L’Oréal Groupe: “We are confident Scooperz has the right attitude, organization, skills and mindset to support L’Oréal in this project and are looking forward to start working as partners”.
Esther Goos, CEO bij Scooperz: “We zijn enorm trots dat L’Oréal Benelux voor Scooperz heeft gekozen. Onze visie en werkwijze op het gebied van influencer marketing sluiten perfect op elkaar aan. Onze gedeelde visie, om trendsetters in deze snel veranderende markt te zijn, is de ideale match.”