Mango Mobility en Vanilia kiezen voor Billy Grace
Damesmode-merk Vanilia en leverancier van zorghulpmiddelen, scootmobielen, rollators en rolstoelen Mango Mobility kiezen voor Billy Grace. De Nederlandse startup wil de mogelijkheden van AI toegankelijker maken voor marketeers, zodat ze meer tijd overhouden voor werk waarin mensen het verschil maken.
Mitch Voskuilen, CEO en founder van Billy Grace: “Wat we zien is dat veel marketingteams worstelen met de attributie van campagnegelden. Het is vaak gissen welke kanalen voor groei zorgen. Het AI-platform van Billy Grace lost dat probleem voor ze op. Dankzij AI kunnen marketeers de effectiviteit van online marketing binnen en over kanalen beter automatiseren en optimaliseren.”
"Ik denk dat het gebruik van AI binnen online marketing onvermijdbaar is"
Internationaal opschalen met AI
Maura van de Kempe, Marketing & E-commerce Manager van Vanilia, zegt het volgende over de samenwerking: “We ontdekten dankzij Billy Grace dat de top-funnel kanalen meer impact hadden op conversies, waardoor onze marketing effectiever werd. In een jaar tijd hebben we online met 40% kunnen groeien in Nederland, België, Duitsland en Engeland. Hierdoor konden we internationaal nog sneller opschalen. We kregen niet alleen meer grip op onze online marketing prestaties, maar dat kostte ons gemiddeld ook 20 uur per week minder tijd. Ik denk dat het gebruik van AI binnen online marketing onvermijdbaar is; ik kan het iedereen aanraden.”
Daan Groskamp, projectmanager e-commerce bij Mango Mobility: “Sinds we gebruik maken van Billy Grace, hebben we een veel beter inzicht in de werkelijke prestaties van kanalen. Billy Grace bespaart ons ook flink wat tijd. We hoeven niet meer handmatig budgetten te beheren, want die worden dagelijks automatisch aangepast. Dat scheelt wekelijks anderhalve dag. Ik merk dat de AI steeds meer ‘leert’ en elke week ‘slimmer wordt’ doordat het nog meer leert. Daardoor daalt de CPA elke week met een paar euro.”
AI als oplossing voor marketeers
Mitch Voskuilen kwam – samen met co-founders Robin Friend en Tjadi Peeters – op het idee voor Billy Grace toen hij als online marketeer werkte. “We zochten naar een manier om digitale advertentiebestedingen te optimaliseren. Veel collega-marketeers die we spraken, worstelden ook met die uitdaging. We ontdekten dat AI beter was in het optimaliseren van advertenties. Zo was Billy Grace geboren.”
Eerder dit jaar haalde de Nederlandse AI-startup een investering op van 2,3 miljoen euro. Investeerders zijn Fortino Capital en diverse angel investors, waaronder Raymond Spanjar, Floris Rost van Tonningen (Hyves), David Vermeulen (Inner Circle) en Patrick de Laive (The Next Web).