Maxus neemt mediabureau Helder over

16-11-2015 (20:35) - Bureaus

Helder Marketing & Communicatiie wordt per 1 januari 2016 onderdeel van Maxus. Maxus neemt Helder over voor hun expertise op het gebied van offline performance gedreven marketing. De twee bureaus zullen onder de naam Maxus+Helder verder gaan en vanuit de propositie Branding, Performance en Content werken. De directie zal worden gevormd door Maxus managing director Edward Knol en Helder oprichter Bart van Saarloos.
 

Helder heeft zich door de jaren heen ontwikkeld tot een mediabureau met een focus op direct respons en ROI. Naast hun belangrijkste specialisatie DRTV, biedt het bedrijf marketing consultancy, creatieve diensten en print management services. Helder bedient onder andere grote pure-players binnen de Benelux.
Maxus Lean into Change positionering op de ruggengraat van GroupM biedt klanten een compact bureau met de voordelen die marktleider GroupM te bieden heeft. Met de toegevoegde kennis en ervaring van het getalenteerde Helder team krijgt Maxus+Helder een sterk onderscheidende propositie, zowel binnen als buiten GroupM.

Maxus+Helder
Edward Knol, MD van Maxus: 'Wij geloven dat het bouwen van merkvoorkeur en het realiseren van korte termijn resultaten hand in hand gaan. Daarom biedt Maxus+Helder een krachtige combinatie van branding, performance en content. We sturen naast branding, op korte termijn resultaten, slimme creatie en kosten per conversie, en niet alleen in online media maar ook in traditionele media zoals radio en televisie. Deze acquisitie is fantastisch nieuws voor onze klanten, omdat zij naast de digitale performance focus van Maxus nu ook zullen profiteren van de expertise van Helder met betrekking tot performance gedreven offline marketing.'
 
volgende stap
Bart van Saarloos, MD van Helder: 'Helder is de laatste 5 jaar erg hard gegroeid en is altijd in staat geweest in te spelen op nieuwe vragen en ontwikkelingen van onze klanten. Maar op een gegeven moment moet je de volgende grote stap zetten om de dienstverlening verder te kunnen optimaliseren. GroupM heeft ons die stap geboden.'


Media

Marketing

Economisch