Media.Monks lanceert Monks+ met Vanessa Hofland aan het hoofd

17-03-2022 (14:57) - Bureaus

Met de lancering van Monks+ ontwikkelt Media.Monks nieuwe agency samenwerkingsmodellen voor haar klanten. Monks+ bouwt voor merken hybride operationele modellen op maat, waardoor er meer merkconsistentie, meer snelheid en value voor money ontstaat. De Monks+ methode biedt onder andere klanten in FMCG, telecommunicatie en financiële sector de mogelijkheid om van ‘reclame maken’ naar ‘creativity at scale’ te gaan. Aan het hoofd van de propositie staat ex-AH Studio's Vanessa Hofland.

Hofland brengt met haar ervaring als oprichter van AH Studio twee perspectieven naar Media.Monks: zowel de productionele en creatieve kant, als de klant zijde. Zij weet wat er nodig is om daar de verandering te omarmen. Bij Media.Monks zal ze de nieuwe propositie Monks+ voor bestaande en nieuwe klanten in EMEA verder gaan op- en uitbouwen.

Vanessa Hofland, licht toe: "Er is een enorme shift gaande; een 'paradigm shift' waarbij klant- en agency relaties totaal op z'n kop gaan. In mijn opinie is media.monks het bedrijf met de beste kaarten: de juiste infrastructuur, het talent en de global footprint. Het is bijna een morele plicht om deze verschuiving te faciliteren en te begeleiden. Daarnaast zijn er al succesvolle duurzame operationele modellen op maat opgetuigd samen met bijvoorbeeld BMW, Mondelez en Google. Ik kijk er naar uit om dat in Nederland, en door de gehele EMEA regio verder op te zetten en uit te bouwen."

Victor Knaap, mede-oprichter en CEO EMEA, Media.Monks, voegt toe: "Twee jaar geleden waren we gevraagd om te pitchen op al het foto en film werk van Ahold. Na een lange pitch periode ging de hele productie naar een inhouse oplossing geleid door Vanessa. Een jaar later ben ik eens gaan kijken en ze had echt de beste klant inhousing bedrijf gebouwd wat ik ooit gezien heb. Vanessa wilde meer dan alleen maar bananen fotograferen en wij hebben nu de expert in huis de klant kant begrijpt in grote content transitie programma’s."

Media

Marketing

Economisch