Mediaplus en Kikkoman slaan handen ineen
Mediaplus Netherlands, onderdeel van Serviceplan Group, gaat samenwerken met het Japanse merk Kikkoman. Het bureau houdt zich bezig met de complete mediastrategie, planning, inkoop en distrubitie van Kikkoman's tv-campagnes.
Naast Nederland, gaat Mediaplus ook in Frankrijk, Italië, Spanje, Zweden, Noorwegen, Polen, Zwitserland en Oostenrijk aan de slag voor voor de wereldwijde markleider van Japanse sojasauzen. Aankomende winter start de eerste gezamelijke campagne, met als doel de merkbekendheid te vergroten en de verkoop in Europa te verbeteren.
"Samen met alle lokale experts in de betrokken markten gaan we de campagnes nog effectiever maken", vertelt Menno Westinga, Managing Director bij Mediaplus. "We ontwikkelen een nieuwe strategie die is afgestemd op de specifieke behoeften van elk land, om zo Kikkoman aan de top te houden in de groeiende markt van sauzen en kruiden."
Toekomstige tv-campagnes zullen Kikkoman positioneren als dé onmisbare smaakmaker in elke keuken. Alle campagnes worden centraal gecoördineerd vanuit het Mediaplus House of Communication in München, in nauwe samenwerking met lokale Mediahuis-experts in onder andere Amsterdam.