MG Motor Europe en Altavia Unite vol energie door op social

09-05-2022 (10:27) - Bureaus

MG Motor Europe, onderdeel van Shanghai Automobile Industry Corporation (SAIC Motor) heeft na een competitieve pitch opnieuw gekozen voor Altavia Unite als social bureau voor de Europese markt. Hiermee zet het merk de groei op de digitale kanalen door.
 
De afgelopen twee jaar was Altavia Unite al verantwoordelijk voor het inrichten en uitrollen van de social mediastrategie voor MG. De introductie van het automotive merk werd door Altavia Unite aangedreven door een uitgebreid team, waaronder social lead Ruben Schrama en sr. social mediamanager Marco van Gils.
 
Ruben: “Bij Altavia hebben we veel ervaring met het maken van creatieve content voor de automotive branche. Daarnaast beschikken we over alle technische aspecten om een impactvolle aanpak te creëren. Door de juiste snaar te raken bij de nieuwe doelgroep, bouwden we in korte tijd een betrokken fanbase op. Gezien de grote concurrentie is dit best bijzonder te noemen.” 
 

Opnieuw op scherp

Afgelopen december tijd voor een herevaluatie. Na een pitch met verschillende kandidaten koos MG opnieuw voor Altavia Unite als social bureau.
 
Marco: “Het risico bij zo’n pitch is dat je als bureau koerst op de automatische piloot. Maar opnieuw pitchen heeft ons juist scherper gemaakt. We hebben gekeken naar de uitdagingen die op de radar verschijnen en hoe we dit op een creatieve manier kunnen oplossen. Door te pitchen – en te winnen – kunnen we weer een versnelling hoger schakelen.”De afgelopen jaren hebben we MG gepositioneerd als hét elektrisch automerk van Europa. De fase die we nu ingaan is doorpakken, de interactie aangaan met de doelgroep en zorgen voor het behoud van positief sentiment.”
 

Altavia Unite - MG Casefilm from Altavia Unite on Vimeo.


Media

Marketing

Economisch