N11 Group neemt MaisonPR over
N11 Group breidt dit jaar opnieuw uit. Deze keer met het Amsterdamse PR-bureau MaisonPR. Oprichters Melanie van Wijk en Linda Botter blijven na de overname betrokken.
Met deze acquisitie N11 Group, die ook Buro N11, B.made en YIMB omvat, kan de groep zich optimaal richten op PR, content en marketing voor local en global brands.
Binnen de groep heeft elk bureau zijn eigen specialisme, maar ze opereren allemaal onder dezelfde noemer en werkwijze, namelijk die van N11 Group. Op deze manier kunnen zowel klanten als medewerkers profiteren van gedeelde kennis, synergie en efficiëntie. N11 Group, opgericht door Erik Hardick, telt nu dankzij deze combinatie van bureaus meer dan negentig professionals en drie vestigingen, waaronder een showroom in Amsterdam.
Voor MaisonPR betekent deze stap behalve een nieuwe groei-impuls ook een professionaliseringslag en extra knowhow op het gebied van nieuwe media. Het bureau kan met haar klantportfolio een volledige one-stop-shop bieden voor alle services op het gebied van PR, content en marketing.
PR-expertise breder inzetten
Melanie van Wijk en Linda Botter: ‘We zijn blij en trots dat we met MaisonPR aansluiting hebben gevonden bij Erik en de N11 Group. We zien met deze geïntegreerde samenwerking voor onze klanten en ons team een enorme meerwaarde. We kunnen gebruikmaken van onder meer de professionele organisatie en backoffice van de groep, inclusief contentproductie en de ontwikkeling van platforms. Hierdoor kunnen wij onze PR-expertise breder inzetten en tegelijkertijd de focus houden op waar we goed in zijn. In de wereld van beauty, fashion en lifestyle PR blijft MaisonPR natuurlijk het aanspreekpunt. Juist dankzij de krachtenbundeling met de bureaus binnen N11 Group kan MaisonPR nieuwe (eigen) concepten uitrollen die tot voor kort op de plank bleven liggen.’
MaisonPR werd opgericht in 2011 en verzorgt in de Benelux de PR voor onder andere Triumph, L’Oreal, Redken, Mexx, Moroccanoil, Park Plaza Hotel Group, Koninklijke De Kuyper en Lynk & Co. Er werken 10 gedreven PR-professionals vanuit het kantoor met een showroom in Amsterdam, voor zowel de Nederlandse als Belgische markt.
Samenwerken in service
Erik Hardick: ‘De overname is voor ons en voor MaisonPR een geweldige stap, zowel operationeel als strategisch. Met de extra PR-expertise die we als groep in huis halen, gaan we klanten van onze bureaus gerichter ondersteunen met onder meer PR-strategie, conceptmatige evenementen en het activeren van influencers. Anderzijds kan het team van MaisonPR een grotere serviceportfolio aanbieden aan de merken die ze nu bedienen. Met Buro N11, B.made, YIMB en nu MaisonPR hebben we een groep bureaus die elkaar heel goed aanvullen als het gaat om expertise, ervaring en klanten.’