Natwerk en Dawn winnen Ocean Digital Creative Competition Amsterdam 2022

27-06-2022 (13:24) - Bureaus

Donderdag 16 juni vond in Fabrique des Lumières in Amsterdam de awardshow van Ocean Digital Creative Competition Amsterdam 2022 plaats. Natwerk won in de ‘koninginnencategorie’ Commercieel, terwijl Dawn het meeste prijzengeld (een miljoen euro in de vorm van mediawaarde) in de wacht sleepte.
 
Xavier Tilman, Managing Director Ocean Outdoor Nederland: ‘Het veranderende buitenreclamelandschap, dat zich met grote snelheid omvormt van statisch naar digitaal, biedt adverteerders nieuwe en daarmee unieke mogelijkheden om hun boodschap nog creatiever en impactvoller onder de aandacht te brengen bij de doelgroep. Denk aan het gebruik van AR, 3D deepscreen, mobile interaction en contextual advertisement.
 

Cadeau voor de klant

Marlies Smits, Head of Marketing Ocean Outdoor Nederland: ‘De competitie, die we dit jaar voor de tweede keer hebben georganiseerd, gaat puur om het idee. Iedereen mag meedoen, op voorwaarde dat de klant op de hoogte is. Want samen met de winnaars gaan we de ideeën ook uitvoeren. Veel bureaus zien het als een cadeau voor hun klant.’
In totaal waren er meer dan 55 inzendingen, in twee categorieën: Commercieel en Non-profit.
 

De winnaars 

Categorie Commercieel
Natwerk - Denksport - Denksterdam (€500.000)
Dawn - Zilverenkruis - Voetgangersrace (€250.000)
Endeavour - NS Retail - Samen Onderweg (€100.000)
 
Categorie Non-profit
Dawn - Oxfam Novib - Sta achter jouw held (€500.000)
Dawn - Nederlands Film Festival - One minute of fame (€250.000)
N=5 - Blink - Wandelboeken (€100.000)


De jury 2022

nge Ligthart, CEO Dawn (juryvoorzitter)
Max Pinas, Executive Creative Director Dept
Isabella Udo, Founder & Creative Director VideOrbit Studio
Maddie Raedts, Co-Founder IMA (part of Media.Monks)
Kim Nieuwenhuijs, Creative Director Code D’Azur
Sharon de Graaf, Creative Director Dawn
Jasper Janssen, Creative Director Achtung!
Susanne van Nierop, Editor-in-Chief Adformatie
Matthijs de Jongh, Partner KesselsKramer
 

 

Media

Marketing

Economisch