Nederlands Bakkerij Centrum kiest voor Food Cabinet, Selmore en MediaCom

19-04-2022 (11:51) - Bureaus

De bureaus Food Cabinet, Selmore en MediaCom gaan aan de slag voor het Nederlands Bakkerij Centrum (NBC), dat namens de Nederlandse en Belgische bakkerijsector een imagocampagne coördineert. De keuze van NBC viel op het creatieve concept van de samenwerkende bureaus na een intensief pitchtraject. De drie bureaus bundelen hun krachten op strategisch en creatief vlak voor de campagne getiteld 'Brood, goed verhaal.' Deze start in augustus en loopt in Nederland en België.

Het imago van brood is onvoldoende meegegaan met zijn tijd, terwijl het product juist goed past in een moderne levensstijl. Doel van de campagne is om consumenten op de hoogte te brengen van de goede eigenschappen van brood als gezond, vers en veelzijdig product. Aan de hand van verschillende broodverhalen die worden verteld via TV, online video, social en print, informeert de campagne consumenten over brood als onderdeel van een gezonde en bewuste leefwijze. Volkoren vormt de hero van de campagne.
 
Jenneke van Elderen, communicatie-adviseur bij NBC: "We waren gelijk enthousiast over het idee van een brood boekenplank. Over brood valt enorm veel te vertellen. Consumenten weten vandaag de dag ook veel over voeding, en ze zijn bewuster bezig met wat gezond is en waar hun voedsel vandaan komt. Daar past een reeks inhoudelijke broodverhalen uitstekend bij!"

Media

Marketing

Economisch