Nederlandse Markeffect Research Group gaat joint venture aan met Duitse The Relevance Group
Markteffect Research Group gaat een joint venture aan met The Relevance Group uit Duitsland.
‘Zo halen we meer kennis in huis op het gebied van data en kunstmatige intelligentie. Dat helpt ons om onze ambitie om de grootste Europese partij voor research en data te worden waar te maken’, vertelt directeur Hesam Fahimi.
De dienstverlening uitbreiden door meer gebruik te maken van data science, marketingtechnologie en AI. Dat was al langere tijd de ambitie van de Markteffect Research Group. Tijdens een marktconsultatie onder de belangrijkste opdrachtgevers werd dat nog eens bevestigd. ‘We stelden de vraag: hoe moet ons bedrijf er in 2027 uitzien om te kunnen blijven voorzien in jullie behoeften? De reactie: zorg dat je investeert in data science, marketingtechnologie en kunstmatige intelligentie’, vertelt oprichter Edgar de Beule. ‘Bij The Relevance Group hebben ze daar veel (internationale) ervaring mee. Die kennis trekken we nu naar ons toe.’
Meer data driven
De Markteffect Research Group bestaat uit twee marktonderzoeksbureaus: Markteffect uit Eindhoven en DirectResearch uit Amsterdam. Beide bureaus voeren voor hun opdrachtgevers verschillende onderzoeken uit, bijvoorbeeld naar de effectiviteit van marketingcampagnes, de potentie van nieuwe producten en klantloyaliteit. ‘Nu gebeurt dat met name op basis van actieve data’, legt commercieel directeur Boj Nefkens uit. ‘Dat is data die we op een traditionele manier verzamelen, bijvoorbeeld door middel van vragenlijsten. We willen steeds meer toe naar een combinatie van actieve en passieve data. Bij die laatste draait het om data die al beschikbaar is binnen bedrijven, vaak zonder dat onze opdrachtgevers dat zelf weten'.
De ambitie van The Relevance Group is om de grootste partij voor research en data te worden in Europa.