Nierstichting kiest Closed on Monday om nieuw kidslabel op te zetten
De Nierstichting kiest Closed on Monday als nieuwe partner om het binnenkort te onthullen kidslabel te lanceren, waar het creatief-maatschappelijke bureau de identiteit, lancering en campagnes voor haar rekening zal nemen.
Kinderen met een nierziekte hebben nu 0% kans op genezing waardoor zij altijd patiënt zijn en in onzekerheid leven. Dat kan en moet anders. Daarom ontwikkelt de Nierstichting samen met Closed on Monday een eigen merklabel, specifiek gericht op de genezing van kinderen en jongeren. Begin 2024 zal het nieuwe label worden gelanceerd, inclusief de nieuwe naam.
Focus op kracht en optimisme
Het bureau wist de Nierstichting te overtuigen vanwege ‘De creatieve, uitgesproken benadering en filosofie van het bureau zelf’, zegt Carina van Westenbrugge, verantwoordelijk voor de lancering van het nieuwe kidslabel. “Closed on Monday heeft ervaring met zelfs zwaardere onderwerpen optimistisch en positief te brengen. Dat is ook het doel van ons nieuwe label”. Het nieuwe label zal straks lanceren met een nieuwe naam, logo, identiteit en campagnes om de urgentie voor onderzoek te onderstrepen.
Dicht op maandag
Op maandagen sluit het bureau haar commerciële deuren om belangeloos voor non-profit organisaties te werken. Zo dragen ze actief bij aan de Sustainable Development Goals van de Verenigde Naties. “Dat we nu een doordeweekse partnership hebben met een stichting is een bewijs dat onze inspanningen op maandagen en doordeweeks worden opgemerkt en gewaardeerd”, zegt Gookie Sassen, oprichter van Closed on Monday. “Commercieel gezien niet de slimste zet om een potentiële billable dag op te geven. Gelukkig hebben we meer dagen in de week en hebben we de indruk dat we iets goeds doen”.