Nierstichting kiest voor Total Design

22-06-2023 (13:40) - Bureaus

Na een bureauselectie waaraan vijf bureaus hebben deelgenomen, heeft de Nierstichting voor de ontwikkeling van een overkoepelend merk- en communicatieplatform gekozen voor Total Design.

Het creatief concept moet richting geven aan alle marketing en communicatie de komende jaren en moet passen bij de nieuwe koers die is ingezet door de Nierstichting in samenwerking met de Nederlandse Vereniging voor Nierpatiënten.

Diverse conceptrichtingen

De Nierstichting wil zich van een traditionele fondsenwervende organisatie ontwikkelen tot een sociale onderneming. De communicatie omgeving van de Nierstichting en de Nederlandse Vereniging van Nierpatiënten is nu breed en divers. De komende maanden willen zij meerdere conceptrichtingen te verkennen. Na de zomer zullen de eerste communicatie uitingen zichtbaar zijn.

Hugo van den Bos (Strategy Director Total Design): ‘Elke euro die nu door de Nierstichting via fondsenwerving wordt opgehaald wordt verveelvoudigd door samen met investeerders, onderzoeksinstituten en andere partijen joint ventures en allianties op te zetten. Op deze wijze is afgelopen jaar alleen al 60 miljoen aan kapitaal vrijgemaakt voor gerichte innovaties en doorbraken. Om deze beweging te laten groeien moet er worden geaccelereerd, op alle vlakken, mentaal, sociaal en commercieel. En het mooie is, het is mogelijk’.
 


Media

Marketing

Economisch