Nieuw bureau Yugen helpt bedrijven met maatschappelijk positioneren

28-05-2024 (16:12) - Bureaus

Merkstrateeg Mirte Stut richt Yugen op, een bureau dat zich richt op organisaties en bedrijven die maatschappelijk van betekenis willen zijn en zichtbare impact willen maken. Yugen ondersteunt deze bedrijven bij het claimen en waarmaken van hun maatschappelijke positie en belofte, zowel intern als extern.

Het nieuwe bureau werkt samen met een coalitie van zeven vakspecialisten op het gebied van merkstrategie, organisatiecultuur en maatschappelijke impact. Onder hen is Marc Oosterhout, onafhankelijk brandconsultant en medeoprichter van het reclamebureau N=5. "Een commerciële organisatie kan niet meer succesvol zijn zonder oog te hebben voor de wereld om ons heen. Steeds meer bedrijven moeten hun license to operate verdienen", aldus Oosterhout.

Stut vertelt dat veel bedrijven willen transformeren maar worstelen met vragen over hun toekomsstrategie en maatschappelijke rol. Yugen helpt hen om deze uitdagigen aan te pakken met hun unieke Binnen = Buiten aanpak. Deze methode richt zich op echte verandering van binnenuit, die zichtbaar is binnen de kantoormuren. "We zaaien merkstrategie, planten organisatiecultuur en oogsten maatschappelijke impact," zegt Stut.

Yugen is ervan overtuigd dat bedrijven die winst maken door de wereld te verbeteren, de toekomst hebben. De coalitie van experts, waaronder merkstrateeg Trudelies van der Poel, organisatiestrategen Annemarie Bleeker en Derk van der Pol, en impactstrategen Christine Swart en Madelon Engelen van Firma Twist, staat klaar om bedrijven te begeleiden naar een betekenisvolle en impactvolle toekomst.


Media

Marketing

Economisch