Nieuw bureaucollectief Label34 van start

11-10-2022 (10:02) - Bureaus

Digital marketingbureau Gradient (Amsterdam), brand designbureau Henry Handsome en digital development bureau Synetic (beide Haarlem) starten samen het collectief Label34. Binnen dit label komendrie expertises samen. Het is de bedoeling dat de komende jaren meer specialistische bureaus zich bij het nieuwe collectief aansluiten.

Binnen dit collectief blijven de bureaus zelfstandig opereren, maar de zes aandeelhouders van de drie bureaus delen en combineren hun kennis en disciplines als one-stop-shop voor hun opdrachtgevers. Bovendien functioneert Label34 als geïntegreerd kenniscentrum voor alle 85 werknemers van het collectief. 

Drie disciplines, extra ondernemerservaring

Joost Jongbloed, CEO van Gradient: “Wij merken dat onze opdrachtgevers het liefst met één bureau werken, maar wel specialisme verwachten. Met deze samenvoeging beschikken wij ineens over drie disciplines en extra ondernemerservaring. We werken allemaal vanuit onze eigen passie naar hetzelfde doel toe, hier krijg ik enorm veel energie van. Hopelijk ervaren onze medewerkers en klanten dat ook zo. Als we in het eerste jaar voor een derde van hen meerwaarde kunnen bieden, dan zijn wij tevreden.”

Talentontwikkeling

Voor medewerkers is – samen met ondernemerschap en creativiteit – talentontwikkeling een van de pijlers. Hiervoor organiseren de bureaus onderling kennissessies en kennisevents voor klanten. Ook starten zij een intercompany traineeship, waarmee huidige en komende talenten zich op meerdere fronten kunnen ontwikkelen. Joost Appers, Executive bij Synetic: “Binnen onze bureaus staat competentieontwikkeling centraal; hier vonden wij elkaar ook in. Nu we zoveel kennis in huis hebben, is het zonde als we hier geen gebruik van maken. Bovendien verstevigen wij hiermee onze positie op de arbeidsmarkt: we kunnen young professionals als collectief veel bieden. Daarom is ons doel dat binnen het eerste jaar alle werknemers kennis opdoen bij een partnerorganisatie.”


Media

Marketing

Economisch