Nieuw social media bureau UGC Society zet focus volledig op User-Generated Content

10-10-2023 (08:59) - Bureaus

Buro Bagsy-eigenaren Yuyan Vuurmans en Vera van Veen richten UGC Society op, een nieuw social media bureau dat zich volledig richt op User-Generated Content (UGC).

Met een verleden van succesvolle content- en influencercampagnes, influencer management, en het ontwikkelen van social media strategieën voor merken als Dyson, SC Johnson en HelloFresh, zetten ze nu hun expertise in om de leiding te nemen in deze opkomende benadering van contentcreatie. UGC Society treedt op als een strategische partner die merken verbindt met hun doelgroep door middel van inclusieve en creatieve verhalen op social media.

Authentieke verhalen

In een tijd waarin traditionele reclame steeds minder invloed heeft op jongere generaties, verlegt UGC de focus naar de kracht van authentieke verhalen, gecreëerd door de doelgroep zelf. Anders dan bij influencer marketing, draait UGC om content die door gebruikers wordt gegenereerd en vervolgens via de kanalen van het merk wordt gedeeld. Daarmee wil UGC niet alleen een platform zijn voor diverse stemmen en perspectieven, maar herdefinieert het tegelijkertijd de geloofwaardigheid en betrokkenheid van merken. UGC Society is gespecialiseerd in het combineren van UGC-advertenties met organische UGC, om zo de meest efficiënte resultaten te behalen.

De kracht van User Generated Content

Uit onderzoek blijkt dat 92% van de consumenten UGC meer vertrouwt dan traditionele advertenties. Bovendien krijgt content die wordt gecreëerd door een diverse groep creators maar liefst 28% meer geloofwaardigheid en waardering. Dit benadrukt de waarde van content waarin mensen zichzelf herkennen. Het is de missie van UGC Society om met leuke en herkenbare content een diepere connectie en een versterkt gevoel van vertrouwen te creëren tussen merken en consumenten.

Vera van Veen: "Wij geloven dat iedereen het potentieel heeft om een creator te zijn en een verhaal heeft dat het waard is om te vertellen. Met UGC Society willen we diverse stemmen en perspectieven die anders wellicht ongehoord zouden blijven een podium geven en verbinden met merken die streven naar authenticiteit en herkenning.”

Yuyan Vuurmans: "De huidige generatie wil content zien die past bij de rest van hun tijdlijn. Wij staan in de startblokken om herkenbare, grappige en mooie content te maken die het waard is om te liken. In een wereld waarin Gen Z moeiteloos de grens tussen advertenties en authentieke content herkent, staat UGC Society voor het doorbreken van de gevestigde orde. We zijn vastbesloten een verandering teweeg te brengen in de manier waarop merken en jonge consumenten met elkaar omgaan.” 


Media

Marketing

Economisch