Nieuwkomer Foodello brengt PR onder bij Continews

13-06-2022 (15:36) - Bureaus

Foodello, een Finse online supermarkt tegen voedselverspilling die recent startte in Nederland, gaat een samenwerking aan met PR-bureau Continews. Het doel van deze samenwerking is het proactief creëren van free publicity.

Foodello redt producten die niet in de supermarkt belanden. Wanneer de houdbaarheidsdatum dichterbij komt, een product uit het assortiment verdwijnt of als er een drukfout op de verpakking staat wordt verspilling voorkomen. Maar ook seizoensgebonden producten, producten met merk- of verpakkingswijzigingen en verkeerd ingeschatte voorraden worden door Foodello gered van verspilling.

Sinds kort doen zij dit ook in Nederland, het eerste land, buiten hun herkomstland Finland, waar ze de markt betreden. En dat blijkt een goede stap, aangezien Nederlanders relatief meer boodschappen doen dan andere Europeanen en daarnaast altijd wel van aanbiedingen houden.
 
‘’Zo’n intrede op een nieuwe markt vraagt natuurlijk om media-aandacht’’ vertelt marketingmanager Bas Dekker. ‘’In Continews vonden wij een partner die ons goed kan helpen ons unieke verhaal te delen en onze naamsbekendheid bij de Nederlandse consument te vergroten.’’

 


Media

Marketing

Economisch