Ogilvy en JCDecaux achter 3-D Milka-koe

02-04-2009 (10:53) - Bureaus

Vanuit de hectiek van het Amsterdamse Leidseplein en de Utrechtse Potterstraat belanden reizigers ineens in een rustieke, Oostenrijkse alpenweide. Buitenreclame-exploitant JCDecaux transformeerde twee drukbezochte Abri’s tot een typisch berglandschap, compleet met gras en picknicktafels.

Middenin dit landschap staat hét beeldmerk van de chocoladeproducent: de bekende lila koe, die al sinds 1973 de hoofdrol speelt in meer dan honderd reclames van Milka. Met dit stukje Alpvertising vraagt Milka aandacht voor haar li-la len-te campagne. Deelnemers kunnen via www.lilalente.nl diverse prijzen winnen. Zij kunnen op de actiesite aangeven op welke unieke plek in Nederland zij willen picknicken, of zelf een picknick organiseren. Uiteindelijk kiest Milka uit alle inzendingen één picknick op een unieke locatie, die dan geheel wordt verzorgd. Daarnaast zijn er nog zo’n 250 goedgevulde picknickmanden te winnen.

JCDecaux past regelmatig 3D decorbouw toe om haar objecten geheel in te richten binnen een bepaald thema. Zo werd al eens voor een grote financiële instelling een Abri omgetoverd tot kapsalon, waarbij het leek alsof de reizigers die op het bankje plaatsnamen, daadwerkelijk werden geknipt. Andere recente voorbeelden zijn het transformeren van een Abri tot bioscoop (pluche stoelen incluis) voor de nieuwste Bondfilm (Quantum of Solace) en het geheel inrichten van een Abri volgens de huisstijl van Guess en Dior.

De ‘li-la len-te’ campagne van Milka loopt tot en met 8 april. Deze Spectacular is mogelijk gemaakt door JCDecaux Innovate, Kraft Foods Nederland, reclamebureau Ogilvy en mediabureau Mindshare.
 


Media

Marketing

Economisch