Ogilvy & Mather Amsterdam wint ATL-account KFC Nederland
21-07-2015 (07:02) - Bureaus
7.00 uur - Ogilvy & Mather Amsterdam was al verantwoordelijk voor KFC’s retail-account maar zal zich, na een pitch, waaraan is deelgenomen door drie bureaus, nu ook ontfermen over het brand/ATL-account van de Amerikaanse Fastfoodketen.
In december 2014 besloot KFC haar relatie met LeukWerkt te herzien en schreef een pitch uit waaraan in totaal drie bureaus deelnamen. Na deze pitch is nu besloten de ATL-account bij Ogilvy & Mather Amsterdam neer te leggen. Bart de Kool, Marketing Manager KFC Nederland ligt de keuze toe: ‘Bij een pitch-presentatie ga je voor een groot deel op je gevoel af, maar ook toen we dat gevoel rationaliseerden waren we het er snel over eens dat Ogilvy’s campagne concept een fantastisch vervolg voor het merk zou zijn. Daarnaast kon Ogilvy vrij concreet maken hoe de campagne er daadwerkelijk uit zou gaan zien; zeker binnen een franchiseorganisatie helpt dat behoorlijk bij het interne overleg.’
Het eindresultaat is een nieuwe conceptuele gedachte die het merk de komende jaren een andere richting zal geven. Deze zomer zal er een eerste executie in de vorm van een Tv-commercial te zien zijn.