Open Now en DAM winnen tender Amsterdam
Open Now gaat hun communicatie-aanpak op basis van gedragswetenschap nu ook inzetten voor de Gemeente Amsterdam. Voor het eerst was er een aanbesteding voor het campagnebureau Amsterdam uitgeschreven, waar een groot aantal gerenommeerde bureaus aan mee deed.
Het bureau is speciaal voor deze opdrachtgever een samenwerking gestart met DAM (De Amsterdamse Mediafabriek) waar een divers team van vakmensen én talent werkt, dat een steuntje in de rug nodig heeft.
Liselotte Vink leidde deze tender voor Open Now en ze is enorm enthousiast over deze kans om de kracht van het bureau voor twee goede zaken tegelijk in te zetten. ‘Wij zoeken altijd naar kansen om positieve verandering te versnellen. Het was erg leuk om te horen dat de Gemeente Amsterdam deze aanpak heeft gehonoreerd met een structurele samenwerking voor 4 jaar.’
Creatief partner Lukas van de Ven is ook blij om aan de slag te gaan voor de stad waar hij al heel lang van houdt en zeker met deze partner: ‘Deze samenwerking met DAM kunnen we in de toekomst ook voor andere opdrachtgevers inzetten, die maatschappelijk verantwoord ondernemen bij hun partners belangrijk vinden.’
Sarah Milo van Dam (De Amsterdamse Media fabriek): ‘Met Open Now was er gelijk een goede chemie en we hebben veel zin om onze bijdrage te leveren. En onze talenten verder op weg te helpen door samen te werken op kwesties die in een wereldstad leven’.
Naast Open Now zijn ook Thonik, Into en de samenwerkende bureaus OrangeOwl en Vorm de Stad gekozen.