optivo en Datatrics werken samen aan predictive marketing

19-01-2016 (11:29) - Bureaus

optivo, Europese marktleider op het gebied van e-mail- en omnichannel-marketing gaat samenwerken met Datatrics, specialist op het gebied van predictive marketing. 
 
Datatrics biedt ondernemingen analyses uit hun ruwe klantgegevens, gecombineerd met externe gegevens, waarmee ze hun aanbod nog exacter kunnen afstemmen op de klantinteresses. 

geavanceerde algoritmes  
Door te werken met geavanceerde algoritmes kan gericht worden voorspeld welke prospect gevoelig is voor welk bericht. Door de predictive marketing kracht van Datatrics te combineren met de e-mailmarketingtools van optivo is het mogelijk om zeer specifieke doelgroepen van de meest relevante content te voorzien, op het meest ideale moment.
 
Wat is de invloed van het weer op het koopgedrag van de klant? Wanneer is een klant geneigd terug te keren naar de online shop? En waarom? Wat is hier de ‘trigger’? Vragen die beantwoord moeten worden om de boodschap aan de klant optimaal te personaliseren. 
 
voorkeuren van ontvanger
De externe gegevens die Datatrics verzamelt, gekoppeld aan de data uit de nieuwsbrieven van optivo, zorgen ervoor dat e-mails perfect kunnen worden afgestemd op de voorkeuren van de ontvanger. 
 

Datatrics kan daarbij putten uit een veelheid aan bronnen zoals weers- en verkeersinformatie, zoektrends, in-store data. Door de samenwerking tussen optivo en Datatrics is een vergaande bundeling van interne en externe data mogelijk. 


Media

Marketing

Economisch