PEUGEOT kiest na creatieve pitch voor alle internationale reclameactiviteiten Accenture Song

06-11-2023 (20:42) - Bureaus

Na een creatieve pitch heeft PEUGEOT gekozen voor Accenture Song als haar nieuwe wereldwijde creatieve partner.

Met de ambitie om in 2025 de marktleider op het gebied van elektrische voertuigen in Europa te worden, heeft PEUGEOT zijn marketinginspanningen gecentraliseerd. Alle internationale reclameactiviteiten – van Europa tot Azië-Pacific – zullen vanaf januari 2024 door Accenture Song worden geleid.

PEUGEOT, onderdeel van autoconcern Stellantis, zet in op het aantrekken van een jonger, wereldwijd publiek met een uitgebreide lijn elektrische voertuigen. Accenture Song zal daarbij helpen door PEUGEOT's verhaal op een frisse manier over alle kanalen uit te dragen.

De eerste grote campagne wordt de lancering van de elektrische SUV E-3008 begin 2024, gevolgd door de introductie van de E-5008 en meer nog aan te kondigen modellen.

Phil York, hoofd marketing & communicatie bij PEUGEOT: “De transformatie in de auto-industrie en de verschuivende klantverwachtingen vragen om innovatieve partners met lef. Accenture Song is de ideale keuze om ons te begeleiden naar een volledig elektrisch aanbod en het zetten van nieuwe standaarden in design en technologie.”

Patritia Pahladsingh, CEO van Accenture Song Nederland: "Accenture Song versterkt PEUGEOT's merkstrategie met een mix van geavanceerde technologie en grensverleggende creativiteit, ontwikkelt campagnes die diep resoneren bij de nieuwe generatie automobilisten en zet daarmee de norm voor innovatie in de automobielindustrie.”

David Droga, CEO van Accenture Song: “PEUGEOT kan zich in het elektrische segment onderscheiden door zijn mensgerichte en persoonlijke benadering. Zijn visie op elektrische mobiliteit wordt door Accenture Song versterkt met innovatieve technologie en baanbrekende creativiteit, waarmee we gezamenlijk het merk ontwikkelen tot een toonaangevende speler in technologische mobiliteit.” 


Media

Marketing

Economisch