Philips kiest Omnicon Media Group

15-02-2023 (11:00) - Bureaus

Philips Domestic Appliances kiest Omnicom Media Group (OMG) als wereldwijd mediabureau. OMG neemt de planning en aankoop van de traditionele, digitale en performance media voor rekening.

De samenwerking, die start op 1 april, omvat alle keukenapparatuur, koffiezetapparaten, apparaten voor klimaatbeheer binnenshuis, voor het stomen en strijken van kleding, en voor het schoonmaken van vloeren van het bedrijf in ruim 100 landen. Een nieuw marketingmodel en het versnellen van Philips' groei moet mede mogelijk gemaakt worden met het mediaplatform dat OMG zal gaan ontwikkelen.  

Volledige ervaring

"Consumenten willen een volledige ervaring. Ze maken geen verschil tussen de boodschap en het medium. Daarom hebben we een bureaumodel ontworpen dat de consument centraal stelt", zegt Trix van der Vleuten, Head of Global Brands & Marketing Strategies bij Philips Domestic Appliances. "Het model stelt ons in staat om consumentenervaringen te creëren op basis van datarijke inzichten op schaal en in realtime, zodat we vernieuwend kunnen blijven in onze branche.”

Transformatie

Florian Adamski, CEO van de Omnicom Media Group: “OMG en Philips Domestic Appliances hebben een gemeenschappelijk doel: de consumentenervaring transformeren om groei op de lange termijn mogelijk te maken. Dit doel vormt de basis van ons op maat gemaakte mediaplatform en alle merken waar ons team aan zal werken.” 


Media

Marketing

Economisch