Pleidooi jonge creatives: 'Stuur in 2025 jouw jonge creatief naar Cannes!'
Junior creatives Sietske Walles en Anastasia Zemleanschih van Dentsu Creative Amsterdam gingen dit jaar op verzoek van de redactie van Fonk naar Cannes. Nu het stof is neergedaald, delen de twee hun ervaringen, tips en learnings. Naast enthousiasme en positieve ervaringen, zijn er ook teleurstellingen. Want hoe kan het dat niet meer dan een handjevol bureaus jong talent naar Cannes laat afreizen? Een gemiste kans volgens Walles.
Sietske Walles: 'Misschien stond jouw LinkedIn er de afgelopen weken ook vol mee: millennial creative directors (en ouder) die pleiten om Cannes te verjongen. Om Cannes weer voor de leergierige, nieuwsgierige creatieven te maken in plaats van de oude CEO’s en marketing managers. Op zich een heel goed punt. Toch gek wel, dat RAW hun Summer School bijna niet vol krijgt omdat diezelfde CD’s geen zin hebben om te investeren in hun junior talent.'
Lees het volledige pleidooi voor meer jong talent in Cannes van Sietske Walles en de Jonge Honden van RAW vandaag in Fonk magazine.