Podcast agency Ear Ear gelanceerd

07-05-2024 (10:25) - Bureaus

Ondernemer Gerhard te Velde heeft Ear Ear opgericht, een podcast agency gericht op mensgerichte merken en organisaties. 

Met zijn ervaring als ondernemer en maker van de Groeivoer Podcast (winnaar BNR Dutch Podcast Award), ziet Te Velde kans zijn podcastexpertise breder in te zetten. “Mijn liefde voor podcasting ontstond in 2018 bij het maken van mijn allereerste podcast”, zegt Gerhard te Velde. “Uiteindelijk begon ik de Groeivoer Podcast, gericht op ondernemers. Maar na verloop van tijd werd ik steeds vaker benaderd om podcasts in opdracht van derden te produceren. Toen besloot ik Ear Ear op te richten. Met Ear Ear maak ik podcasts voor organisaties met een sociaal karakter of die maatschappelijke problemen aankaarten. Een podcast moet een motor zijn voor positieve impact, waarmee we mensen op een positieve manier ‘brainwashen’. Ik noem het zelf: “podcasting for good.”

Slow content

Ear Ear heeft klanten als TBI (techniek, bouw en infra) en Brand New Day (pensioen) al mogen helpen aan podcasts. Te Velde: “Met podcasts kun je mensen bereiken op momenten en plekken waar andere marketingmiddelen moeilijk kunnen komen. Je bereikt mensen tijdens het wandelen, in bed of tijdens reistijd. Omdat mensen vaak wel een halfuur per aflevering luisteren, is er ruimte voor diepgang en nuance. Podcast is een vorm van slow content die vertraging biedt, in haastige tijden. Met een podcast kom je dichtbij en weet je mensen echt te raken. Je kunt er gedrag mee veranderen en mensen inspireren om iets te gaan doen, te laten of nooit meer te vergeten”.

Ear Ear heeft een eigen podcast studio gevestigd in Utrecht. Oprichter Gerhard te Velde werkt samen met de beste Nederlandse podcastmakers. Zij zijn verenigd in de All Ears Club, een podcastnetwerk waarbij een kleine 100 podcastmakers zijn aangesloten. Dit netwerk legt de nadruk op het creëren van verbinding en het delen van expertise onder podcastmakers. 
 


Media

Marketing

Economisch