Positive joined Persuade in positionering van Welkoop
Welkoop, winkelketen voor tuin en dier, gaat een samenwerking aan met digital first creative agency Positive.
De samenwerking zal zich toespitsen op de productie van campagnematige maar ook ‘always on’ content in samenwerking met Welkoop’s merkbureau Persuade.
Samenwerking
Welkoop is in 1899 gestart als agrarische coöperatie. Inmiddels zijn er meer dan 150 winkels door heel Nederlad. De afgelopen jaren is hard gewerkt aan het verder ontwikkelen van de merkpositionering en de samenwerking tussen Welkoop en Positive moet ervoor gaan zorgen dat klanten middels sterke content verder worden geënthousiasmeerd.
Positive, in 2022 ontstaan na de fusie tussen Daily Dialogues en Havana Harbor (beide agencies binnen het Candid Platform), positioneert zichzelf als digital first brand builder. Het bureau helpt merken bij de transitie van een marcom strategie die gestoeld is op traditionele mediakanalen, naar een strategie waarin digital centraal staat. Positive bedenkt en produceert content voor alle mediakanalen die door haar klanten worden ingezet. Zowel op ATL als BTL media. Tot haar portfolio behoren bijvoorbeeld B2C merken als Pearle, Makro, Yakult, Shell, Unibet en Blokker, maar ook internationale B2B merken zoals ICL Group, NuScale en Rexnord.
Lotte Steendijk-Snip, manager content marketing bij Welkoop, over de samenwerking met Positive: “Ontzettend enthousiast om met Positive samen te werken. Met deze samenwerking kunnen we een mooie vertaalslag maken naar herkenbare en kwalitatieve content die bijdraagt aan de doelstellingen van Welkoop en aansluit bij de behoefte van onze doelgroep.’’
Sjef Kerkhofs, managing director van Positive: “Welkoop heeft zichzelf als merk de afgelopen jaren zeer sterk geprofileerd en kent een geweldige historie die getekend wordt door ambacht en service. Het is een eer voor dit mooie Nederlandse merk te mogen werken. We kijken daarnaast ook erg uit naar het samenspel met Persuade.”
Eerste campagne
De samenwerking zal worden afgetrapt met een eerste campagne in februari, alsmede de ontwikkeling van een aantal vaste contentformats voor doorlopende communicatie.