Prosper & Bloom lanceert nieuwe positionering en verpakking IJsbaart
IJsbaart, bedrijf in ambachtelijk plantaardig ijs, lanceert een nieuwe positionering en nieuwe verpakkingen op de Horecava-beurs. Dit zijn de eerste stappen van een merkontwikkelingstraject dat IJsbaart uitvoert met Prosper & Bloom.
Na een bureau-oriëntatie koos IJsbaart voor Prosper & Bloom om deze ambitie door te vertalen naar nieuw verpakkingsontwerp en een toekomstbestendige positionering. Maaike Schutten, strategy director van Prosper & Bloom: “Het nieuwe IJsbaart zet zichzelf neer als vernieuwende ijsmaker met een ‘yes!-mentaliteit’. Door ‘ja’ te zeggen tegen elk idee en elke kans, daagt IJsbaart zichzelf en anderen uit om grenzen te verleggen. Dit optimisme zie je terug in de opvallende verpakkingen, die breken met conventies in de horeca en de winkelschappen. Elke smaak heeft een uniek karakter, ontworpen door Vincent Sapthu, die we nog vaker terug zullen zien.”
Uitrol en middelen
Lancering
De merkuitrol start met de lancering van de nieuwe verpakkingen - en nieuwe smaken op de Horecava-beurs. Deze worden gevolgd door point-of-sale-materialen en retailverpakkingen. IJsbaart en Prosper & Bloom werken in nauwe samenwerking aan de verdere doorontwikkeling van het merk, waarvan ook de online aanwezigheid een belangrijk onderdeel zal vormen.