Publicis Groupe Nederland wint pitch Rijkswaterstaat

07-07-2022 (12:03) - Bureaus

Na een succesvol pitchtraject gaat Publicis Groupe Nederland, in samenwerking met Boomerang. Part of Publicis Groupe, de arbeidsmarktcommunicatiestrategie voor Rijkswaterstaat verzorgen.
 
De hernieuwde merkstrategie dient het doel om het werkgeversimago van zowel Rijkswaterstaat als de samenwerkingspartners te versterken en nieuwe werknemers aan te trekken. De opdracht betreft zowel het ontwikkelen van een creatieve arbeidsmarktcommunicatiestrategie als het uitrollen van campagnestrategieën naar crossmediale campagneconcepten. Onderdeel hiervan is de creatie van always-on wervingscontent, waarbij de focus ligt op video’s, artikelen en podcasts, evenals de productie van website- en social media content.
 
Publicis Groupe Nederland won, in samenwerking met Boomerang. Part of Publicis, de pitch. De arbeidsmarktcommunicatiecampagnes die momenteel in ontwikkeling zijn, zijn erop gericht om het imago van Rijkswaterstaat en zijn samenwerkingspartners als werkgever te versterken en de werving van nieuwe medewerkers te ondersteunen. Een uitdaging waar veel organisaties in de huidige tijd van krapte op de arbeidsmarkt mee te kampen hebben.
 
Anneke Laoutaris, Manager werving en selectie van Rijkswaterstaat en partners, is blij met de start van Publicis Groupe: "In deze uitdagende arbeidsmarkt is onderscheidende arbeidsmarktcommunicatie die onze doelgroepen zowel extern als intern echt weet te raken van groot belang. We kijken ernaar uit samen met Publicis Groupe meer frisheid en eenduidigheid te brengen in onze communicatie richting onze huidige en potentiële werknemers en zo het werkgeversmerk verder te laden en de binding te versterken. Zo streven we ernaar om de uitdagingen die er op de huidige arbeidsmarkt spelen niet alleen te trotseren maar ook voor te zijn."

Media

Marketing

Economisch