Publiek kiest beste en meest verantwoorde alcoholcommercial
04-11-2015 (11:14) - Bureaus
Het Nederlandse publiek (18+) kan vanaf vandaag haar stem uitbrengen op de beste en meest verantwoorde alcoholcommercial uitgezonden op de Nederlandse televisie.
De Stichting Verantwoorde Alcoholconsumptie (STIVA) wil met de STIVA TV AWARD 2015 laten zien dat verantwoorde alcoholmarketing ook leuk kan zijn. De award wordt vrijdag 27 november uitgereikt tijdens het jaarlijkse STIVA symposium. Eenmalig stemmen op één van de negen nominaties kan tot 24 november via www.stivaaward.nl.
De vakjury heeft negen tv commercials genomineerd die tussen 1 oktober 2014 en 1 oktober 2015 werden uitgezonden op de Nederlandse televisie. Jurylid Yvonne Prins van OM Nederland: ‘We hebben als jury zo’n 50 tv commercials gezien en gelet op de conceptuele uitwerking, de originaliteit van de commercial en de manier waarop de reclame aandacht schenkt aan verantwoorde alcoholconsumptie.’
Op www.stivaaward.nl kan het publiek van 18 jaar en ouder nu haar keuze maken uit negen nominaties:
1. Heineken – The Chase
2. Martini – Begin desire
3. Bavaria – Terras
4. Heineken – Cities of the world
5. Grolsch – 400 jaar plop
6. Amstel – Jaartje buitenland
7. Heineken – The Match
8. Amstel – Radler Highwayman
9. Jack Daniels – Honey
De stemmen van het publiek (50%) en de stemmen van de vakjury (50%) bepalen uiteindelijk welke alcoholcommercial de 1e STIVA TV AWARD in de wacht sleept.
www.stivaaward.nl.