Qmusic kiest voor Pink Marketing
Na een bureau oriëntatie heeft Qmusic gekozen voor Pink Marketing als digitaal bureau.
Qmusic is de grootste commerciële radiozender in Nederland met een weekbereik van ruim 3 miljoen luisteraars. Om deze marktpositie te behouden en te versterken zal Pink Marketing (part of P3) in samenwerking met haar zusjes Pünktlich en Pexi data, media en creatie gaan combineren om de juiste doelgroepen aan de juiste proposities en het juiste momentum te koppelen.
Transmediale aanpak
Mark de Deugd, marketingmanager Qmusic, zegt: "We hadden de wens om alle digitale campagnes van Qmusic onder te brengen bij een specialistisch bureau, waarbij we deze campagnes gaan optimaliseren aan de hand van de beschikbare data van onze luisteraars. Hierin gaan we met een transmediale aanpak de campagneboodschappen van Qmusic overbrengen op onze (potentiële) doelgroepen. In het pitchtraject hadden wij het beste gevoel bij Pink Marketing omdat zij ons vraagstuk het best begrepen, alle services onder een dak aanbieden en met de beste strategie voor Qmusic kwamen".
Campagnes
"De campagnes richten zich naast de verschillende doelgroepen, ook op verschillende momenten waarop radio geluisterd wordt en waar we vanuit campagne boodschap op willen aansluiten. Onze transmediale aanpak waarbij we data, media en creatie combineren past perfect bij deze uitdaging!", aldus Boudewijn de Jong, oprichter Pink Marketing.