RA*W brengt lege kerstpakketten rond. Geen cadeaus, wel een wake-up call:

RA*W brengt lege kerstpakketten rond. Geen cadeaus, wel een wake-up call:

17-12-2024 (10:46) - Bureaus

RA*W, platform voor jong talent in de creatieve industrie, heeft deze week meer dan 50 kerstpakketten verstuurd naar bureaus in Nederland. Met deze actie wil RAW aandacht vragen voor een schrijnend probleem: het gebrek aan kansen voor junioren in de creatieve industrie.

De kerstpakketten, die voor velen een feestelijk gebaar zouden moeten zijn, zijn leeg – een confronterende symboliek voor de leegte die de creatieve industrie dreigt te voelen wanneer er niet wordt geïnvesteerd in de toekomst van jonge professionals.

RA*W: "De doos staat in eerste instantie voor de kansen die junioren krijgen. Sterker nog, de junior is aan het uitsterven. En we willen en kunnen niemand de schuld geven. Iedereen heeft het zwaar. Het vak heeft het zwaar, dat zien wij ook. Maar als we niet oppassen, zal deze doos straks ook staan voor de branche als geheel: een lege creatieve industrie." 

Op zoek gaan naar oplossingen

De lege kerstpakketten zijn een krachtig statement. Wanneer er geen junioren worden opgeleid en geen kansen worden geboden, blijft de industrie leeg en verliest het zijn toekomst. De lege doos symboliseert de leegte die ontstaat wanneer jong talent niet de juiste kansen krijgt om zich te ontwikkelen. RA*W wil hiermee het gesprek verder openen om samen op zoek te gaan naar oplossingen.

Één kans

Hoewel de kerstpakketten leeg zijn, bevat elke doos een kans: een herinnering voor bureau-bazen om hun junioren de kans te geven deel te nemen aan de jaarlijkse Cannes Summer Course van RA*W. Dit is een unieke mogelijkheid voor jonge professionals om hun netwerk uit te breiden, nieuwe inzichten te krijgen en de hoogste standaarden van creativiteit in de praktijk te ervaren op het Cannes Lions Festival of Creativity. RA*W herinnert bureau-bazen eraan dat dit een kans is die hun talenten verder kan helpen.

Extra aandacht voor partners van RA*W

Bureaus en partners die RA*W steunen, zogeheten vriendjes van RA*W, ontvingen een extra kaartje als bedankje voor hun bijdrage aan het verbeteren van de kansen voor junioren in de industrie. Dit gebaar is bedoeld als erkenning voor de bureaus die zich wel inzetten om jong talent verder te helpen.

https://we-are-raw.com/contents/christmas-2024
 


Media

Marketing

Economisch