RA*W in Cannes (3)
24-06-2015 (09:17) - Bureaus
RA*W- reporters Wendy, Romy en Sarieke beleefden gisteren een divers programma. Er waren grote namen zoals Pharell Williams, Jamie Oliver en Sir Tim Berners-Lee, maar ook de 'Worst Cannes Talk Ever' werd gehouden. Ook op dag 3 geen moment van verveling.
.jpg)
Een heerlijke jaarlijkse traditie, de dag starten met het ontbijt van MarketingTribune.
Pharrell leerde ons vandaag dat intentie het nummer één ingrediënt zou moeten zijn van alles wat je doet. Hoe hij intentie omschrijft? 'When you eat the food your mother prepared for you, you taste intention.'
Over eten gesproken, Jamie Oliver was er ook vandaag. Hoewel hij nog steeds moet wennen aan het feit dat zijn eigen naam een merk is geworden, beseft hij maar al te goed wat het met zich meebrengt. Zijn motto: 'it's ok to sell stuff, just be clear and be honest about it.' Amen Jamie.
.jpg)
Als je een seminar over Artificial Intelligence bijwoont met de uitvinder van het internet, Sir Tim Berners-Lee, dan zit je op het puntje van je stoel. Hij was niet te volgen (misschien wel z'n kracht), maar één ding blijft ons zeker bij: wat als robots dezelfde fundamentele rechten krijgen als mensen?
Een brand kan zich pas echt vernieuwen als het een sterke basis heeft. Bij Heineken is die basis duidelijk de groene kleur, het woordmerk en de rode ster. Daar bovenop is dan veel creativiteit mogelijk, zoals hun zelfbedachte 'hoptails'.
Noem je seminar 'The worst Cannes Lions talk ever' en je krijgt de volste zaal ooit. Als je dan begint met de Backstreet Boys en eindigt met karaoke dan krijg je als publiek de meest hilarische sessie. Waarom? Nieuwsgierigheid. En de rest mogen we zelf invullen.