Recordaantal inzendingen Cannes

10-06-2015 (08:35) - Bureaus

Anderhalve week voor de start brengt de organisatie van Cannes Lions International Festival of Creativity goed nieuws naar buiten: een recordaantal inzendingen maakt dit jaar kans op een Leeuw: 40.133 cases gaan op voor de Cannes Lions, Lions Health en Lions Innovation.
 
Verschillende categorieën zijn populairder dan ooit. De inzendingen in de categorie Creative Effectiveness zijn verdubbeld, Film ging met acht procent omhoog, Branded Content & Entertainment 18 procent en Film Craft zes. De teller van het aantal Nederlandse inzendingen staat dit jaar op 643, een zeer forse stijging ten opzichte van 2014, toen nog geen 300 cases kans maakten op een Leeuw.
 
Philip Thomas, CEO: ‘The level of entries showed an industry that believes in the power of creativity as a driving force for business and for brands. The Lions are a proxy for great creativity, and it is exciting to see marketers globally pushing themselves and their agency partners to produce truly outstanding work, and having the confidence to bring it to Cannes Lions to compete on the world stage.’
 

 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Media

Marketing

Economisch